torsdag 23. januar 2014

Denne bloggen handler om økologisk kosthold og helse gevinster

Grunnen til at jeg har opprettet denne bloggen er for å dele all min informasjon om økologisk mat og de helse gevinster vi og andre har opplevd som følge av å forandre kostholdet. Vi har kanskje ikke forandret selve middagsrettene våre. Men vi velger et økologisk alternativ. Finner vi ikke det velger vi det nest beste alternativet. Det kan være et produkt som har minst mulig e-stoffer eller sesongens frukt. Vi prøver å unngå å kjøpe frukt og grønt utav sesong (da de inneholder mye rart man ikke vil ha i kroppen). Dette vil være en side hvor jeg kan samle artikler og informasjon om maten i butikkene våre. Send meg gjerne tips. Selv har jeg opplevd enorme forandringer. Jeg har gått fra å alltid være syk til å aldri være syk. Jeg har gått fra å alltid være trøtt og ha lite energi, til å få masse energi.

Jeg har en dame som jeg er veldig inspirert av. Hennes navn er Johanna Budwig og er damen som oppdaget forskjellen på fett. Det var hun som oppdaget omega 3 og at linfrøoljen er den rikeste omega 3 kilden. Faktisk så inneholder linfrøoljen 20 ganger mer omega 3 enn den feteste fisk. Så løp og kjøp. Hun ble nominert hele 7 ganger til nobelpris og saksøkt hele 7 ganger av cellegift firmaer, fordi hun fikk kreft pasienter friske med linfrøolje og kostholdet sitt. Hun ble frifunnet alle gangene, fordi hun hadde alle bevisene og pasientene som var erklært friske.

Her er en link om hennes kosthold:
http://www.oveerik.net/Alternativ/001_helsekost/001_Budwig%20Diet.htm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar